De Adviesraad vindt het een goed stuk; er lijkt aan alles gedacht en er wordt zelfs vooruit gedacht aan nieuwe betaalmiddelen etc. Ook het feit dat er verlangd wordt dat de website en een eventuele app moeten voldoen aan de WCAG-Richtlijnen, vinden wij erg goed. Toegankelijkheid moet bij deze service hoog in het vaandel staan.
Zoals we uit eigen ervaring weten zit er tussen plannen en uitvoering soms wel een verschil. In het concept staat dat er gemonitord wordt op klanttevredenheid; we blijven graag op de hoogte van de uitkomsten hiervan.
Wij hebben nog wel enkele vragen:
1 In 1.2.3 Lezen we: De gemeente Alphen aan den Rijn kent naast bovenstaande indicatie aspecten ook het specifieke aspect individueel vervoer. De opdrachtnemer dient dit tegen een meerprijs aan te bieden. In bijlage 1b is het aantal ritten met indicatie individueel vervoer opgenomen. Opdrachtnemer dient er rekening mee te houden dat dit gedurende de looptijd van het contract voor meer gemeenten mogelijk wordt gemaakt.
Overweegt de gemeente Voorschoten dit ook? Hoe is dit individuele vervoer nu geregeld binnen onze gemeente?
2 In 1.5.6 staat: De opdrachtnemer biedt voor reizigers met een auditieve of visuele beperking een oplossing op maat om een rit te boeken. Opdrachtnemer communiceert dit actief.
Wij vragen ons af hoe zo’n oplossing op maat er dan uit ziet? De oplossing ‘op maat’ is wat dat betreft wat vaag.
Verder vinden we het zoals eerder vermeld een goed stuk en we zijn benieuwd naar het verdere verloop van de aanbestedingsprocedure.