Op basis van de aan ons verstrekte informatie hebben we als Adviesgroep Toegankelijkheid een aantal knel-, vraag- en opletpunten:
- De overgang van de appartementen en naar het dakterras is te hoog, de reactie op een vraag onzerzijds van de architect / ontwikkelaar is ” Het klopt dat het balkon in eerste instantie lager ligt dan de verdieping zelf, we hebben ruimte gereserveerd voor een afwerking op het balkon. Het balkon is hierop berekend, op deze manier kan er voor gezorgd worden dat het balkon en de vloer binnen nagenoeg flush komen te liggen” Onze opmerking is dat dit dan wel door de bewoner(s) later zelf bekostigd moet worden en dat dit niet ten laste moet komen van de WMO gelden, aangezien ook e.e.a. in de bouwfase gerealiseerd kan worden.
- De bereikbaarheid van de berging in de kelderruimte is mogelijk via de hellingbaan ( voor auto’s) en via de hoofdingang en de lift. Zodra het transport, van fiets, rollator en scootmobiel, via de hoofdingang plaatsvindt is het wel noodzakelijk dat de toegangsdeuren zowel aan de voor- en achterzijde automatisch werken. Verder is het nu niet duidelijk waar oplaad – en opstelmogelijkheden zijn voor zowel elektrische fiets en/of scootmobiel, de ruimte in de berging geeft wel mogelijkheden voor een fiets.
- Indien er op het buitenterrein een fietsen stalling wordt gerealiseerd is elektra voor het opladen van de elektrische fiets wel een noodzakelijkheid.
- Vooralsnog is het niet duidelijk op welke wijze en waar de afval inzameling, rest, gft, glas , plastic en papier , plaatsvindt en of dit goed toegankelijk is voor de toekomstige bewoners.
- Verder gaat de Adviesgroep Toegankelijkheid ervan uit dat de oplet punten voor de Toegankelijkheid, toegezonden in aanvulling op het Bouwbesluit, door Powerhouse ter harte genomen worden.
- De toegankelijkheid in de liften/ gangen / appartementen e.d. geven op grond van de ons beschikbare gegevens nu geen aanleiding tot nadere opmerkingen